گزارش ۳ روزه سمینار غلبه بر PTSD با رویکرد روان‌پویشی فشرده کوتاه مدت

سمینار سه روزه غلبه بر PTSD با رویکرد روانپویشی فشرده کوتاه مدت توسط گروه IRISTDP مجموعه روان‌شناسی وفور برگزار شد. مدرس بین‌المللی، دکتر آلن آباس تدریس این دوره را برعهده داشت. این کارگاه  در روز های ۲ الی ۴ شهریور ماه برگزار شد و در هر روز، پنج بخش مختلف وجود داشت. در حین سمینار، […]

سمینار سه روزه غلبه بر PTSD با رویکرد روانپویشی فشرده کوتاه مدت توسط گروه IRISTDP مجموعه روان‌شناسی وفور برگزار شد. مدرس بین‌المللی، دکتر آلن آباس تدریس این دوره را برعهده داشت.

این کارگاه  در روز های ۲ الی ۴ شهریور ماه برگزار شد و در هر روز، پنج بخش مختلف وجود داشت. در حین سمینار، شرکت‌کنندگان ایرانی امکان پرسش و پاسخ همزمان را با مدرس داشتند و در پایان سمینار، افراد حاضر به بحث و گفت وگو در مورد آموخته‌های خود و کیفیت سمینار پرداختند.

بیش از شصت و پنج نفر از یکصد و بیست شرکت‌کننده این سمینار ایرانی بودند و این موضوع، نویدبخش علاقه و توجه روان‌شناسان و درمانگران کشورمان به امر آموزش و ارتقاء مهارت‌های تخصصی است.

موارد PTSD (اختلال استرس پس‌ از سانحه) همواره یکی از چالش‌های مشترک متخصصان حوزه‌های مختلف سلامت روان بوده است. رویکرد ISTDP به‌عنوان یکی از رویکردهای نوین و موفق دنیای روان‌درمانی، حال به سطحی از قوام و تجربۀ عملی رسیده‌‌ است که در سطح بین‌المللی با ارائه و تحلیل ویدئوهای جلسات واقعیِ چندین درمان موفق، حتی در مراجعین شکننده، فرصت نشر، آشنایی و به‌کار‌گیری این مهارت‌ها را در اختیار تمام درمانگران ایرانی نیز قرار داده است.

با برنامه‌ریزی و تلاش‌های مستمر گروه IRISTDP و مجموعۀ وفور، فرصت استفاده از ترجمۀ تخصصی، شرکت در گفت‌وگو‌های کوتاه تخصصی و به‌اشتراک گذاشتن آموخته‌ها فراهم شده است؛ اتفاقی که میزان اثرگذاری را چندین برابر کرده‌ است.

تمامی فضای روان‌درمانی ایران، مستحق اطلاع از این فرصت‌های کمیاب و مؤثر است.

ویژگی‌ سمینار‌های برگزارشده در مجموعه روانشناسی وفور

سیمنارهایی که در مجموعه روان‌شناسی وفور برگزار می‌شود دارای ویژگی‌های برجسته‌ای است. یکی از این مشخصه‌ها ترجمه همزمان و تخصصی است. این سمینار به صورت تخصصی و همزمان به زبان فارسی نیز ترجمه می‌شد و افراد حاضر می‌توانستند علاوه بر شنیدن صدای مدرس به زبان اصلی، از ترجمه تخصصی نیز بهره ببرند.

مدرس سمینار “غلبه بر PTSD با رویکرد روان‌پویشی فشرده کوتاه مدت”

مدرس این سمینار، دکتر آلن آباس، روانپزشک، استاد و مدیر مؤسس مرکز هیجانات و سلامت دانشگاه دالهوسی در هالیفاکس کانادا است. او در حال حاضر ریاست IEDTA ( اتحادیه بین‌المللی روان‌پویشی تجربه‌ای) را برعهده دارد. دکتر آباس با نوشتن بیش از ۲۵۰ مقاله و کتاب‌های مهمی همچون «آنسوی مقاومت» و «پنهان ز دیدگان» یکی از پژوهش‌گران و رواندرمان‌گران برجسته در جهان به شمار می‌رود.

گزارش تصویری سمینار