دوره والدین موثر

ثبت نام در دوره

دوره والدین موثر با مربی‌گری خانم سمیرا سهیلی‌زاده، تحت نظارت آقای دکتر امیر منشی برگزار می‌شود و والدین را مجهز می کند تا فرزندانی خودکفا، سالم و شاد پرورش دهند.

دوره والدین موثر چه کمکی به والدین میکند؟

در دوره والدین موثر راهنمای والدین خواهد بود تا روابط بعد از آسیب را ترمیم و بازسازی کنند. والد مؤثر بودن کفایت، شجاعت، علاقه و پشتکار و مهم‌تر از همه آموزش می‌خواهد.

در کار بالینی با بزرگسالان متوجه می شویم که نقطه مشترک مسائل بزرگسالان در دوران کودکی و در خانواده است و این اهمیت و لزوم اینکه ما به عنوان والد بیاموزیم کمتر به کودکمان اسیب بزنیم و یاد بگیریم چگونه اسیبهای دوران کودکی را ترمیم کنیم برایمان مسجل می شود. همچنین یکی از مسائل مهم و ضروری در تربیت فرزندنمان، اموزش تربیت جنسی به والدین می باشد تا اینده جنسی فرزندمان تضمین شود.

والدین موثر

چرا شرکت  در دوره والدین موثر اهمیت دارد؟

پرورش فرزندان و والد موثر بودن مهم است. والدگری مهمترین کاریست که والدین عزیز انجام می دهند و اثرات بلند مدتش را در آینده می بینند. اگر والدین در دوران قبل از والدگری و دوران والدگری آموزش های لازم را ببینند. در آینده فرزندانشان کمتر درگیر مسائل پیچیده در مقاطع مختلف رشد خواهند بود‌.

اهمیت والدگری در خانواده

اینکه چگونه میشود خانواده در زمینه والدگری موفق باشند، فرمول خاصی ندارد، روش کار یکسانی برای همه بچه ها وجود ندارد. در عین حال که وجود دارد. چرا که والد موثر بودن نه تنها علم بلکه هنر است و این هنر در مورد هر کودکی که خود شاهکار بی نظیر، منحصربه فرد و خاص است.

والد بودن کفایت، شجاعت، پشتکار و از همه مهمتر عشق می خواهد. سخت و نفسگیر است و اما لذت و رضایتی که با پیوند عاطفی با فرزندان بدنبال دارد وصف نشدنیست. تنها زمانی که ارتباط عاطفی عمیق و صمیمیت شکل می گیرد ارزش آن را درک می کنیم.

 مهمترین نکته، برای والد موثر بودن آموزش، آموزش و آموزش است.

طرحواره چیست؟

تامین نیازهای هیجانی اساسی، یک پیشنهاد نیست. لازمه قطعی برای پرورش فرزندان شاد و سالم است. دوره والدین موثر به والدین کمک می کند با شناخت طرحواره های خود، مشکلات رفتاری خود را بهتر ببینند. و با درک آنها رابطه مطلوب تری با فرزندان خود برقرار کنند. بعد از این شناخت قطعا دید تازه ای نسبت به خود و فرزندانشان خواهند داشت. قطع این زنجیره معیوب نه تنها فرزندانمان بلکه نسلهای بعد را از شر این طرحواره های ناسازگار نجات خواهد داد. طرحواره صدای والدین است و والدین موثر کمک می کند تا والدین آسیبهای نسل قبل را به نسل بعد انتقال ندهند.

افراد در این دوره والدین موثر چه مطالبی آموزش میبینند؟

در والدین موثر، به والدین آموزش می‌دهیم که چطور والدی باشند تا در آینده فرزندانشان با عشق و امنیت، عزت نفس، کفایت، توانمند، خوشحال و موثر زندگی کنند.

برای پرورش فرزندان لازم است والدین نه تنها آموزش ببینند، بلکه رشد کنند. لازم است تغییرکنند و خود را بشناسند تا منجر به تغییراتی در فرزندانشان شوند. هدف شناخت و تامین نیازهای هیجانی اساسی، پیشگیری از تجربیات آسیب رسان و دردناک در دوران کودکی و جلوگیری از انتقال آن به دوره های بعدی رشد خواهد بود.

در والدین موثر مهارت‌های والدگری همچون گوش دادن به فرزندانمان و از انها شنیدن، گفتگو موثر با آنها، بخصوص در زمان هایی که این رابطه به مشکل خورده است. همدلی، شناخت و تایید هیجانات و احساسات، پذیرش احساسات، خودگردانی و انگیزه، چگونگی قانون گذاری در خانواده و کمک به والدین برای حل درگیریها و چالشهای خانواده و …

وجه مهم بعدی که والدین موثر به ان می پردازد تربیت جنسی از هنگام تولد تا پایان دوران نوجوانیست. لزوم اموزش علمی مسائل جنسی کودکان و نوجوانان را با شناخت اختلالات جنسی در بزرگسالی که ریشه در گذشته دارد می توان پی برد.

چگونگی آموزشهای متناسب با سن کودکان و نوجوانان، سوالات رایج انها، چگونگی شکل گیری هویت جنسی انها و سردرگمی های والدین با برخورد با مسائل جنسی فرزندان. آموزشهای متناسب با سن نوجوانان توسط والدین ،رابطه ها و رفتارهای پرخطر جنسی را کم می کند. در نتیجه نوجوان را از تجربیات ناخوشایند جنسی و آسیبهای روانی و جنسی مصون می دارد.

کلام آخر

و کلام اخر امیدواریم همگی در پناه خدا و در کنار هم با والدین موثر بودنمان بتوانیم نسل شاد و سالم و موثری را به ایندگانمان هدیه دهیم. دوره والدین موثر که با کمک آموخته هایم در رشته روانشناسی و از دل تجربه ۲۳ ساله مادر بودنم است به تمام پدران و مادران و تمامی کسانیکه رویای والدین موثر بودن در اینده را در سر دارند تقدیم می کنم.

“سمیرا سهیلی زاده، کارشناس ارشد روانشناسی و مدرس دوره والدین موثر”

تماس با ما:

تماس با وفور

 


ثبت نام در دوره