سامره – دوره ۱ رشت

تجربه شاگردان
گاهى زمین و زمان را بهم میدوزى تا به عزیزت کمک کنی ولى هر راهی رو میرى دریغ از گشایش در حل مشکل.
تجربه‌ی عینى خودم این است !
شاید اون مشکل، بصورتِ مقطعى کمرنگ بشه ولى بالاخره از یک جاى دیگه میزنه بیرون.
میدونم که رشدِ سالم فرزندان و تمام جامعه، مستلزم آگاهى و رشد پدران و مادران است!
این مهم، فقط در سایه ى آموزش درست و جدىِ همه ى نسلها کنارِ هم اتفاق مى افتد.
دعا میکنم در مدارس واحدی به نام «وفور» و در دانشگاهها واحد درس عمومیِ وفور به جای چند ده واحدی که هیچ جای زندگیمان به کار نمی آید اضافه شود …
امروز طعم شیرین و حالِ خوبِ بعدِ اتاقِ درمانِ یکى از عزیزانم رو حس کردم که چند سال برای کمک به خوب شدنش تلاش کرده بودم ولی نتیجه اى نداشت تا بالاخره به اتاقِ درمانِ وفور رفت !
به نظرم اگه امروز بخوام از رفتن به اتاق هاى درمان و مشاوره و همزمان، شرکت در خودِ دوره ى وفور حرف بزنم، میگم نتیجه ى اون اصلاح یک نسل و تغییر ژنتیکِ آن است !
تغییر ژنتیک از مخرب به سالم در یک خانواده، زمانى اتفاق مى افته که کل خانواده از بزرگ و کوچک از طریقِ آموزش گرفتن، بفهمند که حقیقتِ زندگى جارى شون از خود واقعى شون چقدر دوره و تصمیم بگیرن انکارها و دروغهاى شیرین رو کنار بگذارند و شروع کنند به اینکه خودِ واقعى شون رو زندگى کنند و از همونجا اصلاح ژنتیک براى نسل بعد آغاز میشه !

حالا تصور کنید اگه هر کدوممون به یک عضو از یک خانواده ى خود، هدیه ى شرکت در دوره ى وفور و مراجعه به اتاق هاى مشاوره یا درمان اون رو بدیم ، چه انقلابى از تغییر و اصلاح صورت میگیره !
زیرا به هر حال ما جهانى را که درون ماست، در بیرونِ خودمان، بوجود مى آوریم و اگر میخواهیم از جهانِ زور و خفقان و سرکوب خلاص شویم کافیه از سرکوب و خفقان و دیکتاتورىِ پنهان در درونمان آزاد شویم تا شفا یابیم و این میسر نمیشود مگر با آموزش گرفتن و بزرگ شدن دایره وفورمندى.

سامى کهنى – فارغ التحصیل دوره ١ مهارت هاى جامع و تفصیلى زندگى سالم «وفور» رشت –