سمینار ایجاد تغییر ساختاری در بیمار شکننده

سمینار سه روزه‌ی ایجاد تغییر ساختاری در بیمار شکننده توسط موسسه روانشناسی وفور و در مجموعه IRSTDP برگزار خواهد شد.

این کارگاه ویژه متخصصان سلامت روان از جمله روانپزشکان، روانشناسان، مددکاران اجتماعی و مشاوران است. گذراندن دوره‌های مبانی و مقدماتی ISTDP (روان درمانی پویشی کوتاه مدت) پیش‌نیاز شرکت در این سمینار است. در سمینار پیش ِ رو ویدئوی واقعی جلسات درمانی ارائه خواهد شد.

سمینار سه روزه‌ی ایجاد تغییر ساختاری در بیمار شکننده توسط موسسه روانشناسی وفور و در مجموعه IRSTDP  از ۱۱ الی ۱۳ خرداد ماه ۱۴۰۱ و به مدت سه روز برگزار شد. مدرس این دوره، دکتر آلن آباس، روانپزشک، استاد و مدیر مؤسس مرکز هیجانات و سلامت دانشگاه دالهوسی در هالیفاکس کانادا بود که از طریق آنلاین حضور داشتند.

این کارگاه ویژه متخصصان سلامت روان از جمله روانپزشکان، روانشناسان، مددکاران اجتماعی و مشاوران است. گذراندن دوره‌های مبانی و مقدماتی ISTDP (روان درمانی پویشی کوتاه مدت) پیش‌نیاز شرکت در این سمینار است. در سمینار پیش ِ رو ویدئوی واقعی جلسات درمانی ارائه گردید

مدرس سمینار “ایجاد تغییر ساختاری در بیمار شکننده”

مدرس این سمینار، دکتر آلن آباس، روانپزشک، استاد و مدیر مؤسس مرکز هیجانات و سلامت دانشگاه دالهوسی در هالیفاکس کانادا است. او در حال حاضر ریاست IEDTA ( اتحادیه بین‌المللی روان‌پویشی تجربه‌ای) را برعهده دارد. دکتر آباس با نوشتن بیش از ۲۵۰ مقاله و کتاب‌های مهمی همچون «آنسوی مقاومت» و «پنهان ز دیدگان» یکی از پژوهش‌گران و رواندرمان‌گران برجسته در جهان به شمار می‌رود.

سمینار سه روزه‌ی ایجاد تغییر ساختاری در بیمار شکننده ۱۱ الی ۱۳ خرداد از ساعت ۱۹:۳۰ الی ۲:۳۰ و در تهران برگزار می‌شود. این سمینار به صورت تخصصی و همزمان به زبان فارسی ترجمه خواهد شد و شرکت کنندگان می توانند علاوه بر شنیدن صدای مدرس به زبان اصلی از ترجمه تخصصی آن نیز استفاده کنند. لازم به ذکر است به دلیل اینکه کارگاه به صورت حضوری برگزار می‌شود ارائه‌ی مدارک رسمی مربوط به تزریق حداقل دو نوبت واکسن کرونا یا تست منفی معتبر و به‌روز (PCR) الزامی است. هچنین برای شرکت کنندگان در این سیمنار گواهی حضور از طرف برگزار کننده بین المللی (انجمن ISTDP سن دیگو) صادر می گردد.

ارائه ویدیوی جلسات واقعی درمان

یکی از مزیت‌هایی که سمینار سه روزه ایجاد تغییر ساختاری در بیمار شکننده را غنی ساخته بود؛ وبینار شامل ارائه ١۵ جلسه ویدئو از مراحل درمانی یکی از مراجعان دکتر آباس بود. مشاهده سیر بهبودی یک مراجع که از لحاظ روانی یک مراجع شکننده و پیچیده محسوب می‌شد سرشار از نکات آموزشی برای شرکت‌کنندگان بود. دکتر آباس ابتدا فیلم جلسه درمانی را پخش می‌کرد و سپس با استفاده از اسلایدها و ابزارهای آموزشی دیگر، به تحلیل حالات روانی و دفاع‌های شخص می‌پرداخت.

شرکت‌کنندگان از این مدل آموزش به عنوان یک روش جذاب و مفید برای افزایش تجربیات و دانش خود نام بردند.

حضور جان فردریکسون در سمینار “ایجاد تغییر ساختاری در بیمار شکننده”

یکی از نکات جالب توجه این وبینار حضور جان فردریکسون درمانگر و استاد شهیر بین المللی بود. حضور وی به عنوان یکی از برترین اساتید روانکاوی جهان حاکی از سطح بالای این سمینار بود. جان فردریکسون نویسنده کتاب‌هایی از جمله هم‌آفرینی تغییر، دروغ‌هایی که به خود می‌گوییم و هم آفرینی تغییر است.

ویژگی‌ سمینار‌های برگزارشده در مجموعه روانشناسی وفور

سیمنارهایی که در مجموعه روانشناسی وفور برگزار می‌شود دارای ویژگی‌های برجسته‌ای است. یکی از این مشخصه‌ها ترجمه همزمان و تخصصی است. سمینار ایجاد تغییر ساختاری در بیمار شکننده به صورت تخصصی و همزمان به زبان فارسی نیز ترجمه می‌شد و افراد حاضر می‌توانستند علاوه بر شنیدن صدای مدرس به زبان اصلی، از ترجمه تخصصی نیز بهره ببرند.

همچنین این سمینار با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد. شرکت‌کنندگان در این سمینار موظف به ارائه‌ی مدارک رسمی مربوط به تزریق حداقل دو نوبت واکسن کرونا یا تست منفی معتبر و به‌روز (PCR) بودند.

برای افراد حاضر در این وبینار گواهی حضور از طرف برگزار‌کننده بین المللی (انجمن ISTDP سن دیگو) صادر می شود.

شرکت‌کنندگان سمینار

در این وبینار که ویژه متخصصان سلامت روان از جمله روانپزشکان، روانشناسان، مددکاران اجتماعی و مشاوران بود، روان‌شناسان بیش از ٢٠ کشور جهان حضور داشتند..

در حین سمینار شرکت کنندگان ایرانی امکان پرسش و پاسخ همزمان را با مدرس داشتند و در پایان سمینار شرکت‌کنندگان به بحث و گفتگو در مورد آموخته‌های خود و کیفیت سمینار پرداختند. یکی از افراد حاضر در سمینار با اشاره به مساله ادبیات درمانی گفت: شرکت در این دوره باعث شد بیش از پیش به حساسیت جملات و کلماتی که در جلسه درمانی به کار می‌رود آگاه شوم.

تعدادی از شرکت کنندگانی که همزمان در دوره های سوپرویژن با اساتید خارجی شرکت داشته یا دارند نیز به غنای این سمینار اذعان داشتند.

 

راه‌های تماس با ما:

تماس با وفور