پیوند روانشناسی و هنر

پیوند روانشناسی و هنر با ارائه طرحی بدیع در مجموعه روانشناسی وفور

مجموعه روانشناسی وفور در پی آن است تا با تعریف پروژه‌ای جدید، پلی میان روانشناسی و هنر بزند. اگر چه همواره فعالیت‌های میان رشته‌ای میان دو‌ حوزه رواشناسی و هنر در حال انجام بوده، اما طراحان این طرح در تلاشند تا با استفاده از ابزار هنر، اموزش‌های دوره‌های مهارت‌های زندگی سالم وفور را به صورتی عملی و تجربه‌ای زندگی کنند‌.

پیوند روانشناسی و هنر با ارائه طرحی بدیع در مجموعه روانشناسی وفور

موسسه روانشناسی وفور در پی آن است تا با تعریف پروژه‌ای جدید، پلی میان روانشناسی و هنر بزند. اگر چه همواره فعالیت‌های میان رشته‌ای میان دو‌ حوزه رواشناسی و هنر در حال انجام بوده، اما طراحان این طرح در تلاشند تا با استفاده از ابزار هنر، اموزش‌های دوره‌های مهارت‌های زندگی سالم وفور را به صورتی عملی و تجربه‌ای زندگی کنند‌.

برای این منظور جلسه‌ای با حضور سیامک جمشیدی‌زاده طراح و نقاش ایرانی و برخی از مدیران مجموعه روانشناسی وفور در تاریخ ششم خرداد ماه برگزار شد. در این جلسه که در‌محل آتلیه‌ی آقای جمشیدی زاده برگزار شد کلیات اجرایی طرح و استانداردهای علمی آن مورد بررسی قرار گرفت.

از آنجا که این‌طرح علمی ظرفیت انجام‌ پژوهش‌های میان رشته‌ای در حوزه روانشناسی و هنر‌ را دارد، قرار بر این شد که نشستی با جمعی از پژوهشگران علاقه‌مند به این حوزه برگزار‌ گردد و از نظرات و پیشنهادات ایشان نیز استفاده شود.

ورود به حیطه ناهوشیار

ورود به حیطه ناهشیار همواره برای روانشناسان پویشی و روانکاوان مقوله‌ای مهم و جذاب بوده. مجموعه روانشناسی وفور همواره به دنبال این بوده که فرصت‌ها، ایده‌ها و پروژه‌های جدیدی را اجرا کند تا بستری شکوفا برای کسانی که دغدغه فعالیت در این حوزه‌ها دارند فراهم شود. از آنجایی که یکی از ابزارهای ورود به حیطه ناهشیار، هنر است ایده اولیه این طرح پیشنهاد شد.

همچنین قرار بر این شد که این جلسات ادامه پیدا کند تا تمام زوایا و جنبه های این طرح مورد بررسی قرار گیرد. قرار است که در پایان این طرح مقالات علمی از آن استخراج شود. همچنین مقرر شد در جلسه بعدی از چند تن از اساتید مطرح روانشناسی دعوت به عمل آید تا نظرات خودشان را در مورد طرح ارائه دهند. مجموعه روانشناسی وفور تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا یه زودی این طرح جذاب را به جامعه علمی و هنری ایران معرفی کند.

 

راه های تماس با ما:

تماس با وفور