انگیزه برای پیشرفت در ورزش

انگیزه در ورزش

انگیزه در ورزش باعث می‌شود صبح از خواب برخیزید و به باشگاه بروید و وقتی تمرین‌ها سخت و سخت تر می‌شود، دست از تمرین برندارید.

انگیزه، اساس هر چیزی است که در زندگی ورزشی‌ و غیر ورزشی خود انجام می‌دهید

برای افزایش انگیزه‌ خود سه کار زیر را انجام دهید:

ابتدا بزرگترین رقیب‌ خود را بشناسید. از خودتان بپرسید آیا به اندازه‌ای تمرین می‌کنید که بتوانید او را شکست دهید. وقتی به جایی می‌رسید که می‌خواهید از ادامه‌ دادن دست بکشید، در مورد قوی ترین رقیب‌ خود فکر کنید و این که او چه کار می‌کند و اینکه شما باید بهتر از او باشید.

در مرحله بعد هر روز از خود دو سوال بپرسید، اینکه: “چه کاری می‌توانم انجام دهم تا بهترین ورزشکار نسبت به توانایی‌های خودم بشوم؟” جواب به این سوال برای‌ شما روشن می‌کند که چه کاری را در آن روز باید انجام دهید. در پایان روز هم از خود بپرسید: “آیا همه‌ی کارهای ممکن را برای تبدیل شدن به بهترین ورزشکار، انجام دادم یا نه؟” چنین سوالی به شما کمک می‌کند تا اهداف فردای خود را بهتر تعیین کنید.
در آخر باید بدانید که انگیزه باید از درون شما ایجاد شود. دلایل اصلی برای اینکه چرا مسابقه می‌دهید را مشخص کنید. می‌توانید از راه‌ کارهایی برای افزایش انگیزه خود در تمرین استفاده کنید. اما برای اینکه این انگیزه را حفظ کنید به دلایلی ریشه‌ای نیاز دارید، دلایلی همچون لذت‌ بردن از آن ورزش، یا احساس رضایتی که از دست‌ یافتن به موفقیت در آن ورزش می‌کنید.

راه‌های تماس با ما

تماس با وفور