مهارت زندگی وفور والدین (کودکان از تولد تا ۴ سال)

پوستر دوره کودکان صفر تا 4 سال
ثبت نام دوره

در این مطلب میخواهیم به دوره مهارت‌های زندگی وفور والدین (کودکان از تولد تا ۴ سال) بپردازیم. این دوره با مربی گری خانم مریم اطمینان و تحت نظارت آقای دکتر امیر منشی برگزار میگردد.

معرفی دوره والدین (کودکان تا ۴ سال)

نحوۀ ارتباط و تعامل والدین با فرزندشان در سال های اولیه پس از تولد و پاسخ‌دهی آنها به نیازهای او در این سال‌ها یکی از اساسی‌ترین مفاهیم در سلامت روان و شکل گیری شخصیت هر فردی است. در دوره ی وفور والدین (کودکان متولد شده تا ۴ سال) درباره ی این موضوع مهم آموزش می بینید.

در این دوره به مفاهیم اساسی در سال های اولیه تولد پرداخته می شود. مفاهیمی نظیر چگونگی شکل گیری دلبستگی ایمن، داشتن حس اعتماد در درک دنیا و اطرافیان ، رشد حس استقلال و توانمندی، شکل گیری خلاقیت، مدیریت هیجانات و ….

سرفصل های دوره والدین کودکان صفر تا ۴ سال

  • اهمیت شکل گیری دلبستگی ایمن در این سال ها و چگونگی ایجاد آن برای فرزندان
  • معرفی بازی های مناسب با سن کودکان و تقویت مهارت های حرکتی، اجتماعی، هیجانی و شناختی آنها
  • خواب و مسائل پیرامون آن
  • اهمیت از شیر گرفتن صحیح و به موقع و ارائه ی راهکارهایی برای انجام آن
  • اهمیت از پوشک گرفتن صحیح و به موقع و ارائه راهکارهایی برای انجام آن
  • مشکلات هیجانی رفتاری کودکان در این سن و چگونگی مدیریت آن توسط والدین
  • ضرورت تقویت استقلال و مهارت های خودیاری
  • و…

شما می‌توانید برای اطلاعات از دوره های مهارت زندگی سالم کودکان از بدو تولد تا ۱۲ سال در مجموعه روانشناسی وفور روی لینک کلیک کنید

دست آوردهای دوره وفور والدین از بدو تولد تا ۴ سال

  1. فراهم کردن بستر رشد با ایجاد دلبستگی ایمن و سلامت روان برای فرزند
  2. آگاه شدن از مراحل رشد روانی کودک تا چهارسالگی
  3. یادگیری نحوه مواجهه با مسائل مرتبط با تولد تا چهارسالگی
  4. توانا در مدیریت هیجانات خویش و فرزند
  5. اصلاح الگوهای تعاملی نامناسب و ایجاد و بهبود تعامل والد و کودک

مخاطبین دوره وفور والدین از صفر تا ۴سال

مخاطبین دوره والدین کودکان بدو تولد تا ۴ سال، پدرها و مادرهایی هستند که فرزند متولد شده تا چهار سال دارند. لازم به ذکر است که این دوره مناسب خانم هایی که در بارداری فرزند اول هستند نیست.

درباره مدرس دوره وفور والدین از ۰ تا ۴ سال

مدرس این دوره خانم مریم اطمینان کارشناس ارشد روانشناسی بالینی از دانشگاه الزهرا و  کارشناس روانشناسی بالینی از دانشگاه الزهرا و دانش آموخته دوره مهارت های زندگی وفور می باشند. ایشان دارای پروانه اشتغال از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران و روانشناس و درمانگر کودک و نوجوان هستند. خانم اطمینان مولف و مترجم کتاب هایی هستند که در ادامه به آن ها اشاره می‌کنیم:

  • مدیریت اضطراب در کودکان
  • مدیریت هیجان در کودکان و آموزش مدیریت خشم و مهارت های حل مسئله هستند.
  • مولف مقالات مرتبط با روانشناسی کودکان

خانم مریم اطمینان مدرس دوره وفور والدین از لدو تولد تا 4 سال

چرا دوره مهارت زندگی وفور والدین اهمیت دارد؟

سال های اولیه پس از تولد مهم ترین سال ها در شکل گیری شخصیت کودک است. نحوه ارتباط و تعامل والدین با فرزندشان و پاسخ دهی آنها به نیازهای او در این سال ها یکی از اساسی ترین مفاهیم در سلامت روان هر فردی است. این دوره برای والدینی است که فرزند متولد شده تا چهار سال دارند. همچنین این دوره برای افرادی که فرزند ندارند و خانم هایی که بارداری اولشان میباشد مناسب نیست

نقش والدین در شکل گیری فرزند

در سال های اولیه پس از تولد، والدین به دلیل مواجهه ناگهانی با مسائلی که قبلا تجربه ای از آن نداشته اند دچار چالش و نگرانی های متعددی هستند. مسائلی نظیر چگونگی از شیر گرفتن، از پوشک گرفتن، جدا کردن جای خواب، بد غذایی، شروع گفتار، مراقبت های جنسی و… برای والدین سوالات و نگرانی هایی ایجاد می کند. در طول دوره “مهارت های زندگی وفور والدین (کودکان از تولد تا ۴ سال)” به چنین موضوعاتی رسیدگی خواهد شد.

اهمیت بازی با کودکان توسط والدین

یکی از موضوعات مهم دیگر در گروه سنی تولد تا ۴ سالگی، بازی کردن والدین با کودک است. در دوره  “مهارت های زندگی وفور والدین (کودکان از تولد تا ۴ سال)” بازی های متناسب با مراحل رشد کودک به منظور ایجاد تعامل موثر و تقویت مهارت های حسی،حرکتی و شناختی (sensory, motor and cognitive skills) آموزش داده خواهد شد.

آموزش های مدیریت هیجان با تأکید بر اهمیت ارتقای هوش هیجانی براساس رویکرد شناختی رفتاری متمرکز برهیجان(Cognitive emotional behavioral therapy) که رویکرد درمانی مدرس است به همراه تکنیک های رفتاری که در دوره “مهارت های زندگی وفور والدین (کودکان از تولد تا ۴ سال)” به آن پرداخته می شود در پیشگیری، کاهش و رفع مشکلات هیجانی-رفتاری کودکان تاثیر بسزایی دارد. خصوصا اینکه این سال های کودکی مسائل استقلال طلبی، لجبازی و پرخاشگری از شایع ترین مسائل این گروه سنی است.

راه‌های تماس با ما:

تماس با وفور


ثبت نام دوره